Reklamace

Kategorie
 
 
 
 
 

Reklamace

Reklamační řád společnosti afg.sk, s.r.o. pro kupní smlouvy uzavírané na dálku.

 

1. Všeobecná ustanovení

  • Tento reklamační řád zajišťuje podmínky odpovědnosti za vady prodaného zboží a jejich uplatnění si kupujícím ve smyslu zákona č. 40/1964 Z. z. Občanský zákoník (SK) v platném znění a zákona č. 250/2007 Z. z.. o ochraně spotřebitele (SK) v platném znění v internetovém obchodě www.afg-obrana.cz (dále jen prodávající).
  • Reklamační řád tvoří součást obchodních podmínek. Zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky kupující potvrzuje seznámení se a souhlas se všemi ustanoveními obchodních podmínek.

2. Kontrola zboží při převzetí

  • Kupující je oprávněn zkontrolovat kompletnost a bezvadný stav výrobku ihned. Dodatečné reklamace na množství nebo druh zboží bude možné uznat jen pokud kupující prokáže, že reklamované vady mělo zboží již v době převzetí od dopravce.
  • V případě, že zásilka doručená poštou nebo kurýrem není kompletní, informujte o tom neprodleně dopravce a kontaktujte nás prosím ihned telefonicky na našem telefonním čísle 00420 917 961 386 nebo e-mailem na adrese reklamacie@afg.sk nebo vyplněním reklamačního formuláře.

3. Záruční doba a záruční podmínky

  • Záruční doba začíná běžet od převzetí věci kupujícím a platí 24 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, kterou byl výrobek v opravě, na základě přiložených dokladů o předchozí opravě (reklamaci).
  • Zjištěná závada má být sdělena prodávajícímu a nároky vyplývající ze závady zboží uplatněné do konce této záruční doby. Uplynutím záruční doby zaniká právo na uplatnění reklamace.
  • Zákazník je povinen řídit se pokyny a doporučeními výrobce k používání daného výrobku.
  • Kupující má právo uplatnit si během záruční doby u prodávajícího odpovědnost za vady zboží zakoupeného u prodávajícího, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající.
  • Pro uplatnění případné záruční opravy je zákazník povinen uchovat si záruční list přímo od výrobce, resp. oficiálního distributora, pokud je přibalen ke zboží. Není-li přibalen originál záruční list, pak jej nahrazuje faktura, která je zasílána spolu s výrobkem.
  • Záruka se nevztahuje na závady vzniklé opotřebením způsobeným obvyklým používáním zboží, násilnou manipulací, neodborným otevíráním, neodborným zásahem do mechanismů zařízení.
  • Záruka se nevztahuje na případy mechanického poškození vinou kupujícího, poškozením způsobeným nadměrným a nevhodným užíváním, zanedbáním péče o zboží, působením cizích látek (voda, chemikálie atd.) či poškozením způsobeným vyšší mocí.
  • Záruka se nevztahuje na vady, o kterých byl kupující prodávajícím v době uzavírání smlouvy prodávajícím upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět. Pokud jde o věci použité, neodpovídá prodávající za závady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
  • U zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na závady, pro které byla nižší cena sjednána.

4. Zasílání zboží na reklamaci 

Pokud se na Vašem výrobku vyskytla závada, která brání v jeho dalším používání, je třeba ohlásit nám reklamaci. Před samotným odesláním reklamovaného produktu je třeba vyplnit reklamační formulář https://www.afg-obrana.cz/vraceni-zbozi-reklamace-a-jine/. Po odeslání reklamačního formuláře, nám neprodleně pošlete reklamovaný produkt na adresu:

afg.sk, s.r.o.
Javorová 32/451
958 04 Partizánske - Veľké Bielice
Slovenská republika

  1. Reklamační řízení začíná běžet dnem převzetí reklamovaného zboží prodávajícím a končí dnem odeslání vyřízené reklamace kupujícímu, nebo písemného oznámení o připravenosti zboží k opětovnému převzetí po jeho opravě / vyřízení.
  2. O průběhu vyřizování reklamace je možné se informovat u našeho pracovníka na telefonním čísle 00421 917 961 386 nebo e-mailem na adrese reklamacie@afg.sk
  3. Neprodleně v den Vašeho odeslání, nejpozději však do 24 hodin od obdržení reklamačního formuláře potvrdíme na Vaši zadanou emailovou adresu přijetí Vašeho ohlášení Vaší reklamace.
  4. Reklamované zboží zaslané na dobírku nepřebíráme. Doporučujeme zaslané zboží pojistit. 

5. Uplatnění a řešení reklamace v záruční době

1. Po přijetí reklamovaného zboží bude kupující neprodleně informován e-mailem o přijetí reklamace, zahájení reklamačního řízení a způsobu vyřízení reklamace. O vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem a následně mu bude zaslán e-mailem Reklamační protokol o vyřízení reklamace. 

2. Reklamační řízení začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

  1. doručení reklamovaného zboží
  2. doručení vyplněného reklamačního listu
  3. kopie dokladu o nákupu, která zároveň slouží jako záruční list

3. Prodávající určí způsob vyřízení reklamace dle ust. § 2 písm. m) Zákona ihned, ve složitějších případech do 3 dnů od začátku reklamačního řízení, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne začátku reklamačního řízení. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající nebo určená osoba reklamaci vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.

4. Způsob vyřízení reklamace může být:

a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží,
c) vrácením kúpní ceny zboží,
d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
e) písemnou výzvou k převzetí prodávjícím určeného plnění,
f) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.

5. O výsledku řešení reklamace bude kupující před uplynutím 30 denní lhůty informován e-mailem nebo telefonicky a reklamační řízení bude ukončeno.

6. Po uplynutí této lhůty má zákazník stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Kupující má právo od smlouvy odstoupit.

7. Pokud kupující reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou nebo stanoviska určené osoby (dále jen „odborné posouzení zboží“). Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nemůže prodávající od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiné náklady související s odborným posouzením zboží. 

8. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží k odbornému posouzení. Zašle-li kupující zboží na odborné posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, náklady odborného posouzení zboží, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující odborným posouzením odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení zboží záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatněné reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout. 

9. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Odpoví-li prodávající na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. (SK) o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů.
Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím (afg.sk, s.r.o.) je [Slovenská obchodní inspekce 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava] www.soi.sk nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6. Odstranění závady

Během záruční doby zajistí prodávající prostřednictvím autorizovaného servisního střediska odstranění závady.

Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

V případě, že se jedná o starší produkt, který není již na trhu dostupný, reklamace bude vyřízena adekvátní náhradou, nebo bude vystaven dobropis ve výši původní ceny výrobku, dle dohody s kupujícím.  

Informace o servisních místech pro záruční a pozáruční servis naleznete v záručním listu, resp. Vám je v případě potřeby poskytneme na požádání telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze